4 Şubat 2010 Perşembe

İNSANLARIN KAYBETTİKLERİNİ KÜÇÜMSEME KOMPLEKSİ !!!


Merhaba saykologlar ve onların girift dünyaları! İşte karşınızda post modern Freud olarak yine yerimi aldım çünkü size haberlerim var! Çünkü size yeni donelerle geldim. Ellerim dolu hayvan herifler insan alıp mutfağa götürür!!! Geldim diyorum hala öyle bakıyo not almak için hala. İşiniz gücünüz not almak oturup amına koyim. Kolaysa yaz bakalım kendi kendine bişiler o bembeyaz sayfalara! Anca biri anlatsın onları yaz! İntihalci piçler. Neyse işte sizlere yeni bulduğum bir kompleksi iftiharla sunuyorum. Hastalarınızın kafasına kafasına kakınız. Aslında bu kompleksime perspektif kompleksi ismini de takmayı düşündüm ama sonradan vazgeçtim. Neden mi vazgeçtim? Sana ne yarraam!!!

Bu kompleksimiz bir süre, benzini bitmiş bir arabayı iterek yolculuk etmekle eşdeğerdir yani kaybettiğini küçümseme kompleksi. Ha araba gider mi gider. Ha önemli olan yolda olmaktır dersen ben onu bilmem. “Yolculuk nereye hemşerim” der geçerim yanından vın diye. Ama insanlar yitirdiklerini her daim küçümserler bunu bilirim. Çünkü insan yitirdiğini küçümsemez ise kendisi küçülür, bunu taa içinde bilir. Ve insan yoksunluk hissederse ölüm aklına gelir. Ve aklına ölüm gelen insan bence ölür. Neyse insan bir şeyi yitirdiğini anlar anlamaz, kaçınılmaz olarak soyunu devam ettirmenin birinci kuralı olan kendi hayatını garantiye alma mekanizması devreye girer ve şahsi kofti böbürlenmesi içinde gideni aşağılar. Eş dostu da desteğini verdi miydi eleman yeni ufuklara doğru önce tırıs daha sonra dörtnala at koşturmaya başlar, yeni yitireceklerini bulmaya doğru. Ve ölümden öyle hızlı kaçmaya başlar ki sanki sanırsın ölmeyecek pezevenk. Ulan üzerinde gittiğin at bile ölecek götüm laksjhdlkajhsdk Metaforunu sikim senin! Kaçış planın sux.

Misal adamımız işini kaybetsin derhal “Sikerim lan! Zaten bok gibi bir yerdi. Hiç bir geleceğim yoktu orada. Ayrıca değerimi anlayamadılar” der. Arkadaşları “ Sana iş mi yok amına koyim” der. Karşılıklı flulaştırmaya, unutmaya çalıştıkları bir kaybediş zamanını tokuşturmaya çalıştıkları kadehleri arasında o an içinde ezmeye, öldürmeye çalışırlar. Yahut bir futbol fanatiği, takımının finalde kaybettiği kupayı derhal teneke eder. Artık sikinde bile değildir o önemsiz teneke kupa. Kupayı kazanan rakibi niçin bu kadar seviniyordur anlamakta güçlük çeker.

İnsan sahip olduklarını yüceltir dostum. En güzelini o almıştır, en güzelini o yemiştir, en güzelini o görmüştür, en güzelini o yazmıştır. Pazarlama sadece başkalarına yapılmaz. Öncelikle malın iyi olduğuna kendi ikna edilmeli. Yani demem o ki bilinçsizce kendini kendine pazarlamaktır kaybettiklerini küçümseme kompleksi insanda. Kazığın hasını insan kendi kendine atar. Sahipken en iyisi dediği, yitirdiğinde beş para etmez. Yani? Varlık onun yanındayken değerli. Yani? En değerli şey kendisi. Yani? Yeter amına koyim hala mı misal peşindesin mankafaöküzü, anla artık işte.

Kısaca ve dişice “Amaaan giderse gitsin, bamya kadar bişeydi zaten”.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

kupayı kazandığında,kupayı kazanmadan önceki duygularını kaybedersin.sonuç olarak "standart kaybedeniz" usta bırakta kaybedenler nasıl teselli olmak istiyorlarsa öyle olsunlar.

Travis and Tyler Durden dedi ki...

Tüm kaybettiklerimle sana hak veriyorum usta. Zaten ben değil psikoloji bilimi peşimizi bırakmıyor. Benim derdim onlarla. İlla toplumsallaştıracaklar bizleri. İyi geceler eğer böyle bir şey mümkünse...

Adsız dedi ki...

lan freud'un 70 yillik ego defans mekanizmalarini yeni bir ambalaja koyup satmaya calisma. cakal sikolog seni

Jondaff dedi ki...

ya ben bunun tam tersiyim. saykoloji dünyasına uygun biri değil miyim ki ben:(( oysa çok entel sorunlarım var diye böbürlenirim hep
ben kaybettiğimi yüceltirim. a'yı seçersem ya b aslında iyiydi tüh b'yi seçseydim derim. b'ye dönsem aslında a daha süperdi derim. eğer gerçekten senin dediğin gibi yapabilen insanlar varsa onlar çok şanslılar. böyle devam etsinler. çok fazla keşkeleri olmaz. gelişine domi vole takılıyorlar demek ki. übersaykolog olarak sizce zanax'a başlamalı mıyım, tavsiye eder misiniz?