29 Temmuz 2008 Salı

BİR PENCERE ÖNÜ HİKAYESİ...


I.
Ne zaman hüzün düşse aklıma,
Yağmur olur gözyaşlarım.
Ne vakit yağmur yağsa,
Hüzün dolar yüreciğim.
Ne vakit ben gülümsesem,
Yetim hissederim kendimi,
Sahipsiz, kardeşsiz.
Oysa üçüzüz biz,
Yağmur, hüzün ve ben...
...

II.
İnsan sesleri, insan sesleri!!!
Her şey çok ucuz, satılmış!
Vahşi kapitalizmin hükmünü sürdüğü,
En büyük kalesi,
İnsanları tek tipleştiren,
Şapka çıkarttıran sıradanlığa,
Güçlünün kazandığı, acımasız bir dünya burası,
Taşıyabildiğin kadarsın!!!
...
III.
Kulağımda Jim Morrison “ride the snake, the snake is long” diyor.
Sıra korkunç uzun,
Karasularım ayaklarımda,
Ben küçücük, bekliyorum kasa sırasında, İkea da!!!
Elimde yeni mumlarım, fosforlu pötikare masa örtüm ve ben!
Sıra bana gelmek üzere...
...
IV.
Ey ikea! Bil ki yenilmeyeceğiz sana!
Sıram gelip mumlarımı ve masa örtümü satın aldıktan sonra
basıp gideceğim buralardan, ardıma asla bakmadan,
seni tanımamışcasına.
Sınırsız likitmiş! Çok boş geliyor vaatlerin bana!
Köftelerini sindirip, bırakacağım lağımlara!
Gazete okuyacağım senin tatlıların kanalizasyona giderken!
Bedenimi terk ederken!!!
Seni gördüğümü de unutacağım, yerini de.
Çünkü seni dipsiz kuyulara gömüp,
Üzerine de nefret tuğlalarından bir duvar öreceğim.
Lanetliyorum seni ikea!
İnsanlık onuru kazanacak!
Şeytan görsün yüzünü!!!
...
V.
Küçük masam pencerenin önünde,
Ki anavatanı mudo concept!
Üstünde en yeni, en güzel giysisi, fosforlu pötikare...
Üzerinde mumlar yanıyor.
Alevleri güzel bi kadın gibi salınıyor.
ikea ikea ikea der gibimsi...
Hemen ardında,
Kardeşim cama vuruyor damla damla,
Diğer kardeşim midemi burkuyor önce,
Sonra kucaklaşıyoruz üçümüz kardeşçe, ormanca.
Dışarıda yağmur, içimde hüzün ve ben...


Not: Belki metaforlarımdan ve kalemimin kuvvetinden anlayamamış olabilirsiniz diye açıklıyorum, bu şiirimi ikea da sırada beklerken yazdım. Bir anda çıktı. Ama çok hoş oldu. Bi manifesto olarak kullanmayı düşünüyorum kapitalizm yalakalarına karşı. V. bölümü evde yazdım. Sert üslubumdan ötürü kimseden özür dilemiyorum.

Ben Sinan. Genç bi şairim. Duygusal bir anarşistim. Düzen en büyük düşmanım. Bundan böyle sevgili t&t durden'ın blogunda zaman zaman şiirlerimle size ulaşacağım. Zamanı belli değil. Ne zaman ilham gelirse o zaman gelirim. Rutine binmekten, monotonluğu sürmekten, yeknesaklığa teslim olmaktan, biteviye konuşmaktan nefret ederim çünkü. Ben böyleyim. Sert ve netim. İkircikli bir hayata sahip olmaktansa ölmeyi tercih ederim!

Ve son olarak diyorum ki “MERHABA!!!”

14 yorum:

Adsız dedi ki...

hayatımda okuduğum en berbat şiir... yine de eline sağlık sevgili sinan... kalemin yazdıkça güçlenecek...

Adsız dedi ki...

özlemle beklediğimiz, günümüzün nazım hikmeti, yeni maradonamız, peleye karşı rakip kaleye giden gol umudumuz.(bkz:ohaa)

bütün bu okuduğum satırlardan sonra yitip giden devrimci ateşimi yeniden yakmayı başaran yoldaş t&t durdene selam olsun.

kahrolsun kapitalizm, yaşasın genç sair sinan. elbet söyleyecek daha çok sözü var. beklemedeyiz. tıpkı o ünlü söz gibi.

"beklenen gun gelecekse cekilen cile kutsaldir"

Travis and Tyler Durden dedi ki...

sevgili gofret kafa,

akademisyen olmanıza saygımdan ötürü size gereken cevabı vermeyeceğim.

Yine de okuduğunuz için teşekkür ederim.

gşs

Travis and Tyler Durden dedi ki...

maslak07,

t&t durden ile ne alakası var? şiir benim, şair benim!

neyse ki aynı duyguları paylaşıyor gibiyiz. Sakinleşiyorum çünkü daha sonraki paragrafınızda beni övmüşsünüz.

plaza insanı olman ve tehlikeyi seviyor olman ise artın. Yalnız bu düzen daha fazla devam edemez benden söylemesi. Yıkacağız!

saolun varolun.

gşs

Adsız dedi ki...

sevgili sinan(aka t&t)
şiirinizi okuyup duygulandıktan sonra bir sigara yaktım.sonra bir tane daha yaktım.küllüğüm,üstündeki küllerden yeniden doğarken anladım ki siz sigaraya özendiriyorsunuz içten içten.o an nefret ettim kendimden,böyle basit bir mindtrick' e nasıl düşerim diye.aynısını anama bacıma yapsalar ne düşünürdüm dedim, cevab veremedim.

Travis and Tyler Durden dedi ki...

oo piti piti karamela sepeti,

Ne marka sigara içiyorsun?
ve sabah saat 5 te hala uyumadığına göre tuzun da kuru. Dolayısıyla bu bir seçim. Hayatla ilgili dertlerin var senin bence lütfen benim üzerime yıkma.

Şiir güzelliklere yol açar, dertlere değil.

Merhaba!

GŞS

Jondaff dedi ki...

şiir yazıcam diye 10'ar 10'ar aldığınız ikea kalemlerinden hiç bahsetmemişsiniz sinan bey!!
-ismini vermek istemeyen bir ikea yetkilisi

pardon çok şey oldu birden:(ben de sizin gibi hüzünbaz bir insanım.dostlarımla kurduğum sevgi köşesi adlı bir forumda angelrose rumuzuyla çok duygulu şiirler yazıyorum.forumumuzda sizin de şiirlerinizi görmek isteriz.ışık sizinle olsun

Travis and Tyler Durden dedi ki...

jondaff,

şiirle yıkılacak bu düzen!
Dimağına sağlık!

Şiirler kal, hüzünle güzel her şey. Ve küçük de bir tüyo sana, eğer yazdığın şiiri okuyunca yüzünde bir Zühal Olcay ifadesi oluşuyor ise o şiir olmuştur.

GŞS

mahzer dedi ki...

confused about who is who.. the poem under discussion rocks by the way..

dünya kavuniçi dedi ki...

"Ve küçük de bir tüyo sana, eğer yazdığın şiiri okuyunca yüzünde bir Zühal Olcay ifadesi oluşuyor ise o şiir olmuştur."

şiirin önüne geçmiş bir yorum olmuş bu çzxöçzöxçzöxç. gençlerin önünü açın travis bey. öyle diil. öyle diil.

Adsız dedi ki...

bir arkadaşım verdi bu adresi bana ve inanın şu an sevinçten gözyaşlarım sel oldu. gençlere bu şansı vermeniz o kadar güzel bir şey ki çok güzel bir şey. benim de kendi bestelerim var onları buradan geniş halk kütlelerine duyurmak isterim. bana bu şansı vereceğinizi ümid ediyorum sayın travis. haa siz şimdi derseniz ki burası benim dükkanım lan ister veririm ister vermem sigigit burdan. diyebilirsiniz yani bence dünyanın bin türlü hali var çünkü ve siz bu hallerin içinde sadece bir noktasınız allah kahretsin!!1 sen kendini ne zannediyon lan!!1 biz çok çirkef bir mahalleyiz başına bela oluruz! çekmece merkez kafasına göre herkez!!11 lütfen yayınlayın bestelerimi :(((

Travis and Tyler Durden dedi ki...

Sevgili kaba,

Şükret şu an Sinan yok burada!!! O yüzden ben cevap vericem!

beton dökerim o mahallenize ! tepenize! hem de hazır beton!!!

bye for now...

Adsız dedi ki...

sinan şu an boza pişiriyo sanırım ahahahahaha

Adsız dedi ki...

kaba simsek dugundeki halay kaseti elimde ve pantalonunun arkasinin halay cekerken patladigi net olarak goruntulenmis..
boza pisirmek deyince o laflari atlattigim aklima geldi bir an..
Bugun tantrikligim ustumde yine..
Eh/eh