12 Temmuz 2008 Cumartesi

WATERLOO KOMPLEKSİ


Şahsen icat ettiğim ve psikoloji dünyasına armağan ettiğim yeni bir kompleks yahut şahsımın psikoloji alanındaki bilgi fakirliğini de eklersek bi nevi Akmerkez bu Waterloo Kompleksi .
Efendim kısaca özetlemek gerekirse kompleksimizi; bu Waterloo denen savaş çok mühim bi savaş bilen bilir. Makalelerde, çeşitli kitaplarda felan adı geçer lakin benim taktığım konu bu savaşta Napolyon yenilmiştir, General Wellington da kazanmıştır. Fakat her yerde Waterloo dendiğinde Napolyon’un adı geçer. Wellington ın adı bile yok!!! Bakınız koskoca Abba grubu dahi Waterloo şarkısında Napolyonu kullanır. Nası iş lan bu?
Dolayısı ile bir konuyu düşünürken, irdelerken, anlatırken o olaydaki en mühim adamın ismini kullanma kompleksine “Waterloo Kompleksi” adını takmayı uygun gördüm. Bi nevi popülariteye esir düşmüş, satılmış zihniyetlerin hoşlandıkları bi tarzdır. Bu komplekse sahip kişilere de “Waterloo cam cam, seni siken Wellington amcam” diye hakaret etmeyi de uygun gördüm...
Nası kompleks ama? Salieri Kompleksi de bunun karşıtı gibi bişey ama tam da değil ha bak söylim sora üstüme gelmeyin bilimsel argümanlarla, biliyoz. netameli günler dileriz...
Not : Lan yarram sen niye o zaman konu yazına Napolyon resmi koydun diyenleri duyar gibiyiz. Ama ben burda bişeye dikkat çekmek için koydum onu. Napolyon elini niye saklamış sizce burda? Tabi şimdi siz adam cüzdanını tutuyor çünkü dersiniz. Paragöz ya bu Napolyon. Alakası yok. Ben sölim size çünkü General Wellington eline vermiş Napolyonun da ondan. Utanıyo Napolyon, saklıyo. Artık ne verdiyse eline hahaha

7 yorum:

Adsız dedi ki...

meribe,
bilogunuzun ne kadar güzel olduğunu daha önce itiraf eden oldu mu bilmiyorum ama lütfen bunu iltifat kabul edin.
her bir yazı birbirinden harikulade.
ama bu yazıyı beğenmedim. napolyon elini saklamış çünkü yabancı el sendromuna tutulayazmış gibi geldi bana. ama sizin yorumunuz daha farklı oldu, hayret. kendinizle çelişmediniz mi kuzum.
ama güzel bir komplex. iç dinamiklerimizi çokgsel yüzümüze çarpıyorsunuz, yarabbi şükür.
ama bu komplex futbolda tutmaz. örneğin her kupa finalinden önce hocalar oyuncuları, finalde kaybedeni kimse hatırlamaz diye motivasyona tabi tutar. buna ne diceksiniz bakalım.
saygılarımızla
saygılarımızla

Travis and Tyler Durden dedi ki...

Sevgili mor ve berisi,

Açıkçası o kadar haklısınız ki cevab veremedim.

İyi akşamlar,
t&t

Adsız dedi ki...

bu otobus marble arch tan gecer mi?

Travis and Tyler Durden dedi ki...

mind the gap mybraveface : )

mariadebonne dedi ki...

Ya bi de ABBA var bu olayın içinde. Nasıl girdiler onlar öyle oraya hiç bi zaman anlayamadım.Esenlikler, bol kazançlı günler..

Travis and Tyler Durden dedi ki...

ya işte kesin işin içinde örövizyon vardır. fransadan 12 puan kapmaya çalışıyo abba. bize de dipuan! : (((((( seyyal taner sahnede

Adsız dedi ki...

başlığı görünce yeni bir akuaparkımsı kompleks açıldı da onun tanıtımı yapılıyor sandımdı. ama gel gör ki heyhat! hep bi entellik peşindeymişsiniz travis bey. yazık. halbuse yaz geldi vatandaşa alternatif tatil önerileri sunacağınıza hala piskoloji miskoloji. yok mu şöyle istanbul'a bi saat, karfura beş dakka mesafede haftasonları şehirden firar edip sığınabileceğimiz küçük sevimli huzur mekancıkları? hem fotoğraf da çeker insan öyle yerler olsa.