7 Temmuz 2008 Pazartesi

Müzikte sözün bittiği yerler


Musiki konusuna ne zaman geleceğim diye ben de çok bekledim ama fazla sürmedi sevgili sayınlar. Çünkü müzik benim kanımda var. Yazmadan edemem. Dolayısıyla sizlere bugün bi eski dostun plağını tanıtıcam. Ünlü karatecimiz Sevgili Bekir Güneş’in “Aşkımızın bedeli” adlı saykodelik çalışması.

Evet öncelikle gelin hep beraber şarkı listesine bi göz atalım bu mühim çalışmanın :

A Yüzü:

Aşkımızın bedeli
Sensiz günler
Çiz duvara
Git onun ol

B yüzü :

Yanımdaydın duydum
Beni bana geri verin
Sevmeseydim ne yapardım
Gönül fukarası
Bekar odam


Evet sevgili internet duayenleri ve müzik dilencileri! Böylesine bi track liste kayıtsız kalınabilir mi? Kalamadım. Ama her şeyden evvel plak kapağını incelemeye davet ediyorum sizleri. Şarkılara daha sonra gelelim.

Bi kere Bekir abi işine çok saygılı. Saçını fırça ile nerden baksan en az 4 saat geriye taramış. Bu çok belli. Kulakları da belli. Çıkmış alttan. Karateci de olduğundan o kafayla istese 85 kiremiti kırar. Saç sakal ise sinek kaydı. Yoksa istese Bekir Abi 1 günlük sakalını kesmese sen getir Hattori Hanzo kılıcını bileyle o sakallarda, yüzünde. Öylesine semsert. Kırmızı diye tabir edilen renklere bürünmüş karate mintanının üst kısmında, göbeğe inen degaje ile hasımlarına korku salmış. Kıllı ve organik bi yüreği var Bekir abinin. Korkunun esamesi okunamaz bu tip bi göğüste. Karateci pantolonunun sağ bacağı biraz saçaklanmış. Ama olur o kadar. İnsan hem karateci hem müzisyen olunca tabidir ki dış görünümüne önem verecek vakitleri yaratamıyor kendisine. Ve dikkat edin siyah kuşak Bekir Abi. Bi de biraz daha dikkat edin Bekir abinin punkçı olduğunu anlayacaksınız çünkü siyah kuşak diye bağladığı şey bir kravat. Evet yanlış görmediniz siyah bi kravat!!! Bu ne mühim bi mesaj?! Bugün ülkemizde benim diyen anarşistin bile aklına gelemez bu tip bi yapıbozum. Plak kapağı hakkında söylenecek tek şey ; “Yüreğine sağlık Bekir Abi!”

Şimdi de şarkılara gelelim. Son derece romantik bi giriş yapılmış albüme “Aşkımızın bedeli” adlı parça ile. Lakin hüzün gecikmemiş. “Sensiz günler” adlı parça ile anlıyoruz ki Bekir abi nin manitası gitmiş. Ve “Çiz duvara adlı parça ile Bekir abinin nekahat günlerini odasında yalnız geçirdiğini anlıyoruz. Ve A yüzünü Bekir Abi nin artık bu ayrılığı kabullenişi ile finallendiriyoruz “Git onun ol” diyor eski sevgilisine Bekir Abi. Allahsız karı seni be!! Nası bıraktın gittin Bekir Abiyi!!! Neyse B yüzüne geçtiğimizde Bekir Abinin hafiften tırlattığını görebiliyoruz. Ayrılık acı koymuş ve halüsinasyonlar görmeye başlamış. Manitayı odasında görüyo felan. “Yanımdaydın duydum” adlı parçası hafif şizofrenik paranoyaklık kokuyor. Ve akabinde “beni bana geri verin” diye haykırıyor Bekir Abi haklı olarak. Eski Bekiri özlüyor. “Sevmeseydim ne yapardım” adlı parçası ile artık eski sevgilisi ile olan hesabını kapattığını, iç hesaplaşmasını bitirdiğini ve hayata yeniden başlamak istediğini belirtiyor. Helal sana be Bekir abi!!! Ve “Gönül fukarası” adlı eseri ile de alenen genç kızlara göz kırpıyor, boştayım mesajını veriyor. Ve artık Bekir Abi albümün son parçası ile açıkça mesajını veriyor. Çünkü şarkının adı ”Bekar odam” Sözün bittiği yer işte burası! İnsanın burnuna ter kokulu, netameli ve loş bir oda geliyor. Odanın ortasında ise Bekir Abi yere bacakları ayırıp oturmuş size bakıyor!

İşte böyle sevgili müzik tutkunları. Sevgili Bekir Güneş’in albümünü incelediğimiz bu sayımız sona erdi. Umarım aydınlatıcı olmuştur. Bir dahaki müzik yazılarımızda görüşmek dileği ile esen kalınız. Yazımızı creepy bitirmek en hayırlısı olacak. Bekir Abi den gelsin o zaman. “Bekar odam!” … : ((((

2 yorum:

beatific dedi ki...

Hakan Tamar araştırmacı müzikseverliği tadı yakaladım bu yazıda. Ne hoş olur sizler de dj'lik yapsanız tüm punk rock endüstriyel rock post rock konserlerinde. Paylaşsanız bizlerle bu underground buluşlarınızı.

travis and tyler durden dedi ki...

Tesis yok işte sayın beatific. Hem kim Bekir Coşkun konseri izlemeye gelir? böyle böyle kaybettik biz tüm değerlerimizi : ((